Showing posts with label Sharing Info. Show all posts
Showing posts with label Sharing Info. Show all posts

Thursday, March 29, 2012

EY BLOOD DONATION DRIVE 2012

Oleh kerana i committee for EY Sport Club...so masa ni i kena duty for halfday in this event.
Masa ni i tgh tunggu pihak HSA tuk Blood Donation programe to setup tempat nih. Dekat sejam gak tunggu pihak HSA nih...penat sey...

Ni masa few our colleague yg terawal nk menderma DARAH diaorg...Zila, Izura and Ammieynna Amin.

Cik Zila and Ammieynna Amin dah memulakan pendermaan "Murni" they all... Masa ni Cik Ammieynna Amin cuba menghilangkan rasa takut dalam hati dier kot.

Sempat berpossing ngan nurse sementara menunggu tuk buat promotion kat org ramai.

Possing ngan Committee EY Sport Club 2012

It's my turn menjayakan pendermaan murni...alhamdullilah senang cari urat nak cucuk kata nurse...
laju pulak darah i ni...I darah O+ tau...

Sambil menderma darah...sambil possing....ye sis..

Masa ni tgh ramai and dah nak penutup...
Alhamdullillah...EY Sport club target about 50bags of blood
tapi
we broke the record achieve 101 bags for that day..
Congrats EY Sport Club Committee and to all donor.

Happy Reading...With Luv

Friday, December 9, 2011

Kedai Rakyat 1 Malaysia di buka di Johor Jaya, JB


Few things my hubby beli product 1Malaysia



Salam Semua, nak citer pasal Kedai 1 Malaysia yang baru di buka di Rose Merah or Plentong area Taman Johor Jaya.
1st day MC(Tue), malam tu agak2 dah ok condition diri ini..tetiba my hubby ckp nk ikut tak gi somewhere... so i agak pelik laa sikit, tanya punya tanya...my hubby tk nak answer...ikut laa jugak, malas nk tinggal sorang2....dia bwk pusing punya pusing kat area Jln Rose Merah, Taman Johor Jaya... my hubby ckp tk jumpa pon...at last dier bwk i balik umah semula... i cuba tanya laa lagi sekali dier carik aper...hahhh...rupernyer dia bwk i round area situ sbb nk cari Kedai 1 Malaysia...My Hubby dapat info ni pon dr one of his FB friends.
So the next day (Wed) i'm still on MC...lepas balik dari klinik, my hubby bwk i round lagi kat area Jln Rose Merah...that time siang pulak. Pon tak jumpa kedai 1 Malaysia, i jadik pelik...nape susah sangat nak carik kedai tu. Tp My hubby tk putus asa.. mlm tu kiterorg carik lagi Kedai 1 Malaysia tu.
Kali ni dapat pon jumpa Kedai 1 Malaysia, tak pon susah nk menuju kat situ... belok kiri dr 1st junction kat mainroad Jalan RoseMerah (sesape duk area Johor Jaya mesti tahu jalan sini kan) Sampai kat kedai tuh..kami di sambut mesra oleh casher yg bertugas, konsep kedai memang macam Mini Market. Setelah i round row by row kt dalam kedai tuh...banyak item yg i dh dapat compare ngan market kt luar amat berpatutan harganya. So banyak jugak me n my hubby shopping kt Kedai 1 Malaysia tuh..nk try produk or barangan 1 Malaysia, so far bila i dh bwk balik...especially ice cream strawberry, sedap jugak... other can foods belom try lagi... this weekend laa baru bukak. My Hubby ckp next time toiletries and groceries bole shopping kt situ. I ok jek...as long boleh save me and my hubby monthly expenses kan...

P/s : Sesaper lom gi  Kedai 1 Malaysia bole la cuba...maybe time tuk u alls buat comparison untuk shopping. Thanks pada kerajaan kiter kerana begitu perihatin kos sara hidup rakyat Malaysia. ;-)

Happy Reading...With Luv

Thursday, December 8, 2011

Sakit Telinga or "Vertigo" cause MC for 2 days

Salam Semua, arini baru i naik keja lepas 2 hari MC.
Happens baru2 ni, i bangun tido jek telinga i rasa macam 'berdesing' or 'berdengung'...zsszssss semacam dalam telinga i, actuallly i dah kena since last week on Friday, dia punye berdesing tuh sampai kepala i jadi 'dizzi'...i macam tk nampak clearly aper yg ader kat depan mata...semuanya berpusing...nk jalan pon tk boleh..i betul2 melayang. But that Friday i just ignore jek...even i dah pusing semacam...ingat makan 'Ponstan' should be ok..memang ok until Monday baru ni, tapi happens again on Tuesday... pagi tu agak ok berdesing telinga nih..suddenly i tgh answer call..terus berpusing kepala ni...out of control...i intercom my colleague to replace coz i macam nk pitam...i dah tak nampak no kat PABX ngan screen monitor desktop i pon i dah tk leh nampak aper pon....memang i flat giler... i duk kat dlm small meeting room bukak tudung and sapu minyak kapak satu kepala and vormit few times kt dustbin yg ada plastic. Nak jalan tk bole.... Few min i call my hubby pick me up to send me see doctor. My hubby sampai jek...terus bwk i turun lift papah i.... People surrounding bercakap pon i dengar mcm tk dengar kat lobby Menara Pelangi, malu tk malu laa ppl kt lobby tuh tengok i... 
Sampai kt keta jek i terbaring, then terus my hubby bwk i gi Klinik Theesan..office panel clinic. Nasib baik tk ramai..Jumpa laa ngn Mrs Theesan (Doctor) and dapat la satu injection kat 'Tut' belakang i. Doc ckp i kena minor VERTIGO infection. But i'm not sure what is the meaning of VERTIGO. Doc ade explain sikit related ngan sakit telinga i nih..tp i still tk leh paham coz i'm still dizzi..dah tk leh masuk dlm otak aper org ckp...kepala i betul2 blank. After settle ambik ubat and dapat MC my hubby terus bwk i balik. so dapat laa rest and tido sampai kul 6pm.
Next day lak... i kena lagi sekali...aper lagi my hubby terus bwk i gi same panel clinic. Dapat lagi 1 hari MC. Sebenarnya doc ckp better i refer kat specialist for ENT(Ear, Nose or throat) to get more info or treatment. Huh...biler doc ckp mcm tuh kena refer to specialist, lagi laa pening kepala i nih..cost beb.. tengok laa coming Sat nih i nak ajak my hubby gi.
Ya ALLAH.. aper sebenarnya penyakit aku nih... ari ni lak i cuber search google tentang VERTIGO. Got few info yg bole i sharing kat u alls yg i dapat copy and paste kt sini. Bila i baca tentang VERTIGO nih...huh..amat mendebarkan i... harap2 apa yg i kena nih tk sehebat info yg i dapat. Insyaallah....

Proof Mc for 2 days..cause of Vertigo.

Banyak jenis ubat nak kena makan.


Vertigo Overview
Vertigo is the feeling that you or your environment is moving or spinning. It differs from dizziness in that vertigo describes an illusion of movement. When you feel as if you yourself are moving, it's called subjective vertigo, and the perception that your surroundings are moving is called objective vertigo.
Unlike nonspecific lightheadedness or dizziness, vertigo has relatively few causes.

Vertigo Causes

Vertigo can be caused by problems in the brain or the inner ear.


  • Benign paroxysmal positional vertigo (BPPV) is the most common form of vertigo and is characterized by the sensation of motion initiated by sudden head movements or moving the head in a certain direction. This type of vertigo is rarely serious and can be treated.
  • Vertigo may also be caused by inflammation within the inner ear (labyrinthitis or vestibular neuritis), which is characterized by the sudden onset of vertigo and may be associated with hearing loss. The most common cause of labyrinthitis is a viral or bacterial inner ear infection.
  • Meniere's disease is composed of a triad of symptoms including: episodes of vertigo, ringing in the ears (tinnitis), and hearing loss. People with this condition have the abrupt onset of severe vertigo, fluctuating hearing loss, as well as periods in which they are symptom-free.
  • Acoustic neuroma is a type of tumor of the nerve tissue that can cause vertigo. Symptoms include vertigo with one-sided ringing in the ear and hearing loss.
  • Vertigo can be caused by decreased blood flow to the base of the brain. Bleeding into the back of the brain (cerebellar hemorrhage) is characterized by vertigo, headache, difficulty walking, and inability to look toward the side of the bleed. The result is that the person's eyes gaze away from the side with the problem. Walking is also extremely impaired.
  • Vertigo is often the presenting symptom in multiple sclerosis. The onset is usually abrupt, and examination of the eyes may reveal the inability of the eyes to move past the midline toward the nose.
  • Head trauma and neck injury may also result in vertigo, which usually goes away on its own.
  • Migraine, a severe form of headache, may also cause vertigo. The vertigo is usually followed by a headache. There is often a prior history of similar episodes but no lasting problems.
  • Complications from diabetes can cause arteriosclerosis (hardening of the arteries) which can lead to lowered blood flow to the brain, causing vertigo symptoms.

Vertigo Symptoms


Vertigo implies that there is a sensation of motion either of the person or the environment, often perceived as if the room is spinning around you. This should not be confused with symptoms of lightheadedness or fainting. Vertigo differs from motion sickness in that motion sickness is a feeling of being off-balance and lacking equilibrium, caused by repeated motions such as riding in a car or boat.
  • If true vertigo exists, symptoms include a sensation of disorientation or motion. In addition, the individual may also have any or all of these symptoms:

    • nausea or vomiting,
    • sweating, and/or
    • abnormal eye movements.
  • The duration of symptoms can be from minutes to hours, and symptoms can be constant or episodic. The onset may be due to a movement or change in position. It is important to tell the doctor about any recent head trauma or whiplash injury as well as any new medications the affected individual is taking.
  • The person may have hearing loss and a ringing sensation in the ears.
  • The person might have visual disturbances, weakness, difficulty speaking, a decreased level of consciousness, and difficulty walking.
p/s : Dah bacakan...serba sikit dapat info kan...

Happy Reading...With Luv

Friday, October 21, 2011

Sharing : Budak 2 tahun Digilis Di China

Fakta : Kenapa Tiada Sesiapa Membantu Budak 2 Tahun Yang Digilis Di China?


Salam hormat,
Saya yakin ramai rakyat Malaysia ingin tahu kenapa semua orang
hanya mampu memandang dan langsung tidak berusaha membantu
budak berumur 2 tahun yang dilanggar di China baru-baru ini.


Ianya berkaitan "culture & what they have practice in China."
Kenapa dan mengapa ianya berlaku?
Jom kita baca...

"Okaylah, sejak petang semalam, memang kecoh pasal video budak 2 tahun
kena langgar dengan van dan lori tapi malangnya takde seorang pon yang peduli.
Budak malang tu dah terbaring berlumuran darah tapi orang yang lalu lalang tu
buat dek jek... Video tu mmg tersebar dgn cepat dan ramai yang marah dengan
kejadian ni... Kejadian ini berlaku di China dan bukan di Malaysia.
Pagi ini pon HOT fm buat topik pasal ni...

Sekarang aku nak cerita fakta sebenar dan boleh juga dikatakan peringatan pada
korang yang nak pergi ke China... Kalau korang jumpa or ternampak orang lain
dalam kesusahan seperti seorang makcik terjatuh basikal, atau budak kecik
dipukul or dibuli ataupun ko nampak seorang tua yang tibe² diserang sakit jantung,
sila jangan tolong..
Ye, benar kawan². JANGAN TOLONG! Nak tahu kenapa? Sebabnya bila kau tolong,
orang itu dah menjadi tanggungjawab engkau. Contohnya, kau nak tolong makcik
yang jatuh basikal tu, katakan makcik tu patah kaki, maka ko yang kena tanggung
sume kos perubatan die sbb ko yang tolong dia...
Ataupun ko akan disaman oleh anak makcik tu sbb ko lah penyebab mak die jatuh...
Inilah faktanya di China. Nilai moral dah takde. Mereka akan pentingkan diri sendiri
sbb kalau mereka tolongpun mungkin mereka yang akan tanggung akibatnya...
Serius wa cakap lu. Cerita ini diceritakan oleh ofismate aku yang membacanya
dalam akhbar cina minggu lepas.

Dalam akhbar tu penulis bagitau ada seorang askar (kalau tak silap aku) menolong
seorang tua yang terjatuh secara tiba2.. Kerana prihatin takde org lain nak tolong
maka askar ni pon naklah bantu tapi anak org tua ni nampak die pegang mak die
so die tuduh askar ni yang tolak mak dia. So askar ni kena saman dan terpaksa
menanggung kos perubatan org tua tu..
Akibatnya die kena buang kerja. Jadi kes budak yang kena langgar ni pun sama.
Baik biarkan jek budak tu sbb kalau tolong and jadi pape yang lebih teruk kat
budak tu, diorang yang kena tanggung.

Nak tahu tak apa yang pemandu van tu cakap pasal die langgar budak perempuan tu?
Mula2kan die dah terlanggar budak tu and die berhenti kejap sbb perasan die langgar budak.
Masa tu budak tu berada di tgh2 antara tayar depan dan belakang. Die terfikir kalau budak tu mati,
die cuma perlu bayar denda lebih kurang RMB10,000- RMB20,000 je tapi kalau budak tu hidup die
kena tanggung akibatnya seumur hidup so die teruskan langgar budak tu dengan harapan budak tu
akan mati. Itulah undang2 di China yang mana kalau langgar mati lebih senang nak kira drpd langgar
hidup. So sekarang pemandu van tu sangat berharap yang budak kecik ni akan mati..
Terukkan? Ini bukan tipu tau tapi seperti yang tertulis dalam paper cina hari ni...

Jadinya kalau sampai di China ingatlah pesan aku ni...
JANGAN TOLONG kecuali family ko sendiri...
Kalau ofismate aku tu tipu maka tipulah aku...
Semoga perkara ini takkan terjadi di Malaysia tercinta ini...
Kesimpulannya, di mana saja, manusia semakin hilang pertimbangan diri

P/s : Sedihnyer i tengok video kekejaman diaorg nih.

With love, Ekin



Happy Reading...With Luv

Tuesday, September 6, 2011

Solution to diarrhoea - rice water (boleh cuba nih)


Salam Semua...

I dapat article ni dari one of my collegue yg forward e-mail kt i...supposed i share kat u alls before Raya... maklumlah kan...biasanya raya month ramai sangat kena cirit-birit(diarrhoea) disebabkan makan macam-macam makanan raya. Huh...even myself pon ader experience setiap kali raya...perut terperanjat kot kena masuk macam-macam makanan raya yg pedas and berempah....tapi lupa akn article nih so tk sempat practice laa..


Pls read on, it may be of help...

When someone gets diarrhoea, sometimes the solution is so easy, we wonder why anyone has to suffer. The secret is in rice water. This is already known in this region. Ask your maids -- Sri Lankan, Indonesian, Filipina and they would know about it.
(My mother) knew about it. When Dr Albert Winsemius came to Singapore for a farewell and thank you dinner in his honour, he brought along his wife Aly and his granddaughter, Jolijn. Both women came down with very bad gastroenteritis. They saw the doctor who gave them medication. It was slow to work.
Mother boiled some rice in lots of water and went to their hotel with two 1.5L bottles of rice water. I cringed in shame at the offer of this folk remedy, which seemed so primitive to me. Never heard of this cure before. To my surprise, it worked, and they were even able to go out for dinner the next day. Both were exclaiming how the rice water did the trick of making them well again. Well, lucky it worked, I thought to myself.
I was discussing this some years back with Kim Ng, the ex-matron of KK Hospital. She said, yes, that is what Professor Wong Hock Boon, the notable pediatrician teaches. I was shocked and made some comment how could he? It was common knowledge so what had he to do with it?
Many months later, I regretted laughing at it. Dr Christina Shanta Emmanuel, who is the CEO of...uh, which group I have forgotten. Either
National Health Group, or Polyclinics, or whatever.. regarded me
seriously when I brought up the topic like it was good fun. She said that Prof Wong Hock Boon had presented a paper on it at some conference after he had done clinical trials. Then his results were published in the Lancet, the Medical Journal all doctors read. In fact, said Shanta, he was credited for saving the lives
of 2 million African babies by this method.

Ah, so! I am impressed.

It is rice water and not rice that does the trick. I have found it effective again and again. You take a handful of rice and boil it in a large saucepan with lots of water. Like three or four large glasses. Then you cool that and drink the water. If you are in a hurry to relieve the ailing person, take the saucepan off the fire and dunk it in a frying pan or basin of cool water with ice cubes if necessary. This gives the patient a chance to drink the rice water sooner and cure himself or herself sooner.
When drinking the rice water, make sure there is lots of it. You have to tell the patient that enough water must go in to line your guts from throat to other end, all 10 to 12 metres of it. If you take rice, it stays in the stomach. If you take broth, some of it may go into the small intestine. But if you take rice water, it will carry rice grains to every inch of your small and large intestine to the end where the problem is.
How does it work? Even Prof Wong Hock Boon doesn't know. Read the attached file. Or go to

*http://rehydrate.org/dd/dd06.htm#page2*


P/s : Amacam...bole cuba kan...next time klu family members i yg kena mcm ni...tk payah asyik nk kena bwk gi klinik jek...save cost kan...or other solution just eat PohCai jek...

With love,
Ekin

Happy Reading...With Luv

63 Petua Untuk mendapatkan Kebahagian Bersama Pasangan


  Perunding motivasi dan keluarga, Datuk Dr Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan :-

1.   Doa yang berterusan.
2.   Patuh ajaran agama.
3.   Murah dengan pujian.
4.   Murah dengan khidmat.
5.   Murah dengan belaian kasih sayang.
6.   Murah dengan sentuhan.
7.   Mencari kebaikan pasangan.
8.   Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9.   Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10.  Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11.  Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12.  Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.
13.  Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/berpisah sementara.
14.  Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15.  Tolak-ansur.
16.  Menghormati dan mengambil kira ‘gerak batin’ (intuition) perempuan.
17.  Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18.  Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19.  Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20.  Sanggup berkorban buat pasangan.
21.  Menghormati pasangan.
22.  Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23.  Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24.  Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25.  Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26.  Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27.  Meletakkan hak kepada pasangan.
28.  Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29.  Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30.  Mengawal marah. Buat perjanjian.
31.  Mencari penyelesaian dalam situasi ‘menang-menang’.
32.  Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33.  Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34.  Memahami peranan ‘pasangan’.
35.  Hubungan perasaan sesama pasangan.
36.  Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.
37.  Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38.  Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39.  Tujuh kali puji dan satu teguran.
40.  Sebut ‘I love you’ sepanjang masa.
41.  Banyakkan bergurau dan bermesra.
42.  Sentiasa berterus terang.
43.  Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.
44.  Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45.  Elakkan salah pasangan.
46.  Cari titik pertemuan.
47.  Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48.  Lebih banyak memberi daripada menerima.
49.  Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50.  Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51.  Seimbangkan hubungan dari segi:
       (a) Mental, pendidikan dan ilmu
       (b) Emosi
       (c) Fizikal dan ekonomi
       (d) Sosial
       (e) Spiritual
52.  Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53.  Tidak terlalu mengongkong.
54.  Tidak bertindak bersendirian.
55.  Memberi peluang untuk berbeza:
      (a) Pendapat atau pandangan
      (b) Hobi
      (c) Kegemaran
      (d) Makanan
      (e) Cita rasa
      (f) Warna pilihan dan pelbagai
56.  Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57.  Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58.  Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59.  Tidak meminta yang bukan-bukan.
60.  Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61.  Mencari kelainan dan perubahan positif.
62.  Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63.  Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t.

 Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan.Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan.Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan.Kita tidak tahu.Tetapi jika kita cuba jadi sahabat sepertinya,mungkin kita akan tahu. 
P/S : I tengah mencuba demi kebahagiaan dlm rumahtangga...Insyaallah.
Juga Terima Kasih buat Datuk Dr Fadzilah Kamsah berkongsi tips nih.
 

With love, Ekin

Happy Reading...With Luv

Wednesday, August 24, 2011

Sharing Info (Wanita Dipotong Kaki, Diceraikan Anggota Badan)


 
Salam semua,

Info PENTING sekadar untuk berkongsi dengan semua!
Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!!

Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti dipam stesen minyak untuk mengisi minyak. Apabila dia memenuhkan tangki minyak selepas membayar di pam dan berkira-kira untuk meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker. Beliau memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan bahawa dia diperlukan masuk ke dalam untuk membayar. Wanita itu keliru kerana urus niaga tersebut telah siap dan diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar kononnya.


Dengan rasa tidak puas hati, beliau terus masuk ke dalam dan mula mempertikaikan petugas tersebut sebagai satu penipuan. Atendan tersebut memberitahu supaya wanita tersebut bertenang dan mendengar dengan teliti:


Atendan tersebut memberitahu bahawa ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah bersembunyi ke dalam kerusi belakang kereta itu dan bersembunyi di sisi lain di dalam keretanya. Dengan segera beliau telah memanggil pihak polis datang. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar.


Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita . Salah satu cara yang mereka lakukan ini merangkak menjadi kanak-kanak perempuan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamnaya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa untuk mematikan mereka untuk menculik mereka, dan kemudianmembunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah menerkam wanita itu ke dalam kereta jika tanpa pengawasan dan menculik wanita-wanita bagi maksud yang sama.


Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.
Pertama, Puan-puan seharusnya lebih berhati-hati apabila pergi ke dalam kereta yang diletakkan pada waktu malam.
Kedua, Jangan meletak kereta di tempat sunyi atau terpencil pada bila-bila masa hari demi mendapatkan tempat letak kereta percuma!
Ketiga, Jika boleh, tidak memandu seorang diri pada waktu malam!
Ini adalah yang sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan bercerai-cerai! Ini semua berlaku di Malaysia!
P/s :
1. SENTIASA mengunci pintu kereta anda, walaupun anda pergi untuk seketika.
2. Periksa dibawah kereta anda sebelum masuk semula, dan periksa di belakang sebelum mula memandu.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam!
Sampaikan ini kepada semua kanak-kanak perempuan dan wanita terutamanya supaya rakan anda tidak akan menjadi salah seorang dari mangsa mereka!

Happy Reading...With Luv